Sebool |
Administrator |
|
|
Dołączył: 11 Lip 2008 |
Posty: 34 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Bydgoszcz |
|
|
|
|
|
|
Ostatnio wałęsając się po stronie Aeroklubu Bydgoskiego, znalazłem to.
1. Każdy start jest dobrowolny. Każde lądowanie jest obowiązkowe.
2. Latanie nie jest niebezpieczne. Katastrofy są tym, co jest niebezpieczne.
3. Zawsze jest lepiej być na ziemi i marzyć o lataniu, niż być w powietrzu i marzyć o ziemi.
4. tylko w jednej sytuacji masz za dużo paliwa, a mianowicie kiedy się już palisz.
5. Śmigło jest tylko wielkim wiatrakiem na przodzie samolotu używanym do ochłodzenia pilota. Kiedy się zatrzymuje, od razu zauważasz na jego ciele wzmożone pocenie.
6. Jeśli jesteś w niepewnej sytuacji trzymaj wysokość. Jeszcze nikt nie zderzył się z niebem
7. Dobre lądowanie jest, kiedy wychodzisz z niego cało. Doskonałe lądowanie jest, kiedy samolot może być powtórnie użyty.
8. ucz się na błędach innych. Nie będziesz żył dostatecznie długo, aby je wszystkie zrobić samemu.
9. Łatwo zorientujesz się, że wylądowałeś ze schowanym podwoziem, kiedy potrzebujesz pełnej mocy silnika do kołowania z pasa.
10. Prawdopodobieństwo przeżycia jest odwrotnie proporcjonalne do kąta schodzenia. Duży kąt podchodzenia, mała szansa i odwrotnie.
11. Nigdy nie pozwól znaleźć się samolotowi gdzie nie byłeś w myślach 5 minut wcześniej.
12. staraj się mieć w równowadze ilość startów i lądowań.
13. Są trzy zasady łagodnego lądowania. Niestety nikt ich nie zna.
14. Możesz zaczynać z pełnym bagażem szczęścia i pustym bagażem doświadczeń. Ważne aby zapełnić bagaż doświadczeń przed tym, jak się opróżni bagaż szczęścia.
15. Helikoptery nie latają. Są tak brzydkie, że ziemia sama je odpycha
16. Jeśli przez okno widzisz kręcącą się ziemie i słyszysz tumult w przedziale pasażerskim, to znaczy , że coś nie układa się jak powinno.
17. W batalii pomiędzy aluminiowymi obiektami poruszającymi się setki mil na godzinę, a ziemią, poruszającą się zero mil na godzinę, ta ostatnia nigdy jeszcze nie przegrała.
18. Trafność decyzji wywodzi się z doświadczenia. Niestety doświadczenia zabieramy ucząc się na błędach.
19. Bądź czujny i rozglądaj się wokoło. Zawsze jest coś, co przeoczyłeś.
20. Pamiętaj, że grawitacja nie jest tylko terminem językowym. To jest prawo. I bez możliwości odwołania.
21. Najbardziej nieprzydatne rzeczy dla pilota: Wysokość powyżej pilota, pas startowy pozostawiony za nim i dziesiąte sekundy, które już minęły. |
|